پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251015
چهارمحال و بختياري به لحاظ تنوع سبد خدمت در حوزه درمان و بهداشت محروم است
تاریخ انتشار : 1400/07/20 09:16:42
نمایش : 1078
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد گفت: چهارمحال و بختياري به لحاظ تنوع سبد خدمت در حوزه درمان و بهداشت محروم است و اين حوزه به نوعي مغفول مانده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مجيد شيراني رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد در آيين افتتاح درمانگاه عمومي خيري فروغي در شهرکرد اظهار کرد: حوزه سلامت تلفيقي از معيارها و شاخص ها است که براي دستيابي به آن همکاري همه مردم و نهادها لازم است. 
 
وي افزود:  وزارت بهداشت،  درمان و آموزش پزشکي و ارگان هاي دخيل در حوزه سلامت در چهار حيطه درگير هستند، اين چهار حيطه شامل  مراقبت هاي اوليه و بهداشتي، اورژانس پيش بيمارستاني، درمان و بازتواني و مددکاري است. 
 
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد ادامه داد: به جرات مي توان گفت ايران در حوزه مراقبت هاي اوليه بهداشتي و اورژانس پيش بيمارستاني از پيشرفته ترين کشورها به شمار مي رود و در اين عرصه پيشتاز است، اين مهم در واکسيناسيون عمومي به خوبي نمود داشت، زماني که واکسن در اختيار قرار گرفت در کمترين زمان ممکن تعداد زيادي از مردم واکسينه شدند. 
 
شيراني عنوان کرد: حوزه سوم که همان حوزه درمان است،  به سه بخش دانش،  نيروي انساني و خدمات درماني تقسيم مي شود،  در اين نيز در دو مورد اول بسيار موفق هستيم و به نوعي در مرزهاي دانش جهان حرکت مي کنيم اما گاها در حوزه خدمات درماني نارضايتي وجود دارد، اين موضوع به فيزيک ساختمان هاي درماني و نبود تکريم بين اراب رجوع و ارائه دهنده خدمت بازمي گردد. 
 
وي خاطرنشان کرد:  درمانگاه هاي عمومي،  بيمارستان هاي خصوصي و...  لازم است تا به کمک مراکز درماني دولتي بيايند تا هم ارتباط بين بخشي بين خدمات دهنده و خدمات گيرنده ايجاد شود و هم مراکز دولتي براي افرادي باشد که بضاعت مالي کمتري دارند. 
 
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد اضافه کرد: متاسفانه در کشور در حوزه چهارم که همان مددکاري است بسيار ضعيف و جز استان هاي آخر هستيم،  بيمار بايد بعد از ترخيص از بيمارستان به لحاظ روحي،  رواني،  جسمي و حتي اقتصادي مورد حمايت قرار گيرد. 
 
وي با بيان اينکه در توسعه مراکز درماني و بهداشتي ديدمان بايد باز باشد،تاکيد کرد: به عنوان دانشگاه علوم پزشکي و مجموعه بهداشت و درمان از حضور و ورود بخش خصوصي به حوزه درمان استقبال کرده و هر کمکي که لازم باشد به اين بخش مي کنيم. 
 
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد تصريح کرد: چهارمحال و بختياري به لحاظ تنوع سبد خدمت در حوزه درمان و بهداشت محروم است و اين حوزه به نوعي مغفول مانده است. 

منبع: جهانبين نيوز
 
انتهاي پيام/۱٠۳۱ج 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html